utorok, 25. októbra 2016

Porovnanie matných leskov na pery. Znamená lacné = nekvalitné ?

Ahojte :)

Na začiatok by som sa vám chcela pochváliť, že mám konečne (!) nový foťáčik. :) Mohli ste ho vidieť už na mojom Instagrame, v deň keď som si ho priniesla domov. :) Možno je to pre niekoho samozrejmosť, ale ja si takéto väčšie veci často nekupujem, pretože mi je ľúto zaplatiť za niečo veľa peňazí, a vždy si novú "elektroniku" kupujem až keď mi tá stará už úplne doslúži. A tak som sa rozlúčila po neuveriteľných 10 rokoch s mojou prvou Sony zrkadlovkou, a nahradila som ju Nikonom. Ak vám môžem takto v rýchlosti poradiť, tak ak nemusíte - Sony si nekupujte. :) Nevravím, že mi neslúžil dobre, som vďačná za to všetko čo sme spolu pofotili, ale sú k dispozícii aj lepšie značky, a teraz vidím medzi Sony a Nikon obrovský rozdiel. Dúfam, že ho uvidíte aj vy na fotkách, pretože posledné príspevky na blogu som mala neskutočné nervy, ako mi zle fotil, nezaostroval, a tie fotky v nich vyzerali dosť zle. :(  Dosť už o technike, vrátim sa k tomu, že mám beauty a nie tech blog. :D

Dnes som sa rozhodla porovnať matné lesky na pery, keďže je ich na trhu už naozaj veľa druhov, a zažívajú obrovský boom. Mne sa doma postupne nazbierali matné lesky rôznych značiek a cien, o niektorých ste si už mohli na blogu prečítať, ale prišlo mi vhodné porovnať ich navzájom vo výdrži, vo vzhľade, v kvalite ... :) Na konci sa teda presvedčíme aj o tom, či drahý znamená vždy kvalitný, a naopak, či lacný = nekvalitný. :)

 Porovnávať budem tieto 3 matné lesky na pery :
1. essence Matt matt matt, 03 Girl of today (2,50€)
2. Sleek Matte ME, Birthday Suit (6,20€)
3. Maybelline Vivid Matte Liquid, 35 Rebel red (12€) 

Balenie:
Balenie majú všetky lesky veľmi podobné, vždy ide o priesvitnú plastovú nádobku s matným čiernym vrchnáčikom na šróbovanie. Asi najviac sa mi páči Sleek, kvoli natlačenému lesklému logu na vrchnáčiku, a celkovo takým pekným spracovaním. 

Vôňa:
Aj pri leskoch je pre mňa dôležitá vôňa, a tieto tri lesky ju majú teda veľmi odlišnú. Essence vonia celkom dobre, sladko, až tak karamelovo. Sleek má takú zvláštnu arómu, voní mi ako farba na maľovanie stien. :D Ako keď je niekde čerstvo vymaľované a vy tam prídete. :) A Maybelline má takú silnú vôňu, ani ju nedokážem priradiť k niečomu, je to skôr vôňa takého silného rúžu. Tu vyhráva asi Essence.

 Aplikátor:
Essence má z týchto 3 leskov odlišnejší aplikátor, pretože je do tvaru takej slzičky, je širší, a dobre sa s ním pracuje. Je mäkkučký, penový a tým jemným zašpicatením na konci, sa s ním dobre dostanete aj do kútikov a na okraje pier. Sleek a Maybelline majú podobné aplikátory, čo som si všimla až pri ich fotení. Sú tenké a dlhé, Maybelline má na konci jemne zašpicatený aplikátor, s ktorým sa pekne pery vykresľujú. Taktiež sú penové a mäkké. Čo sa týka aplikátorov, víťaza nemám, pretože mi vyhovujú všetky, možno trošičku viac ten širší od Essence.

 Zmatnenie:
Táto kategória bude mať jasného víťaza, a už podľa fotiek môžete vidieť, že najväčšie zmatnenie má jednoznačne Sleek. Behom chvíľky zaschne a celý sa zmatní. Oceňujem to, pretože pri Essence a Maybelline sa zmatnenie nejak nekonalo. Myslela som si, že ak má niečo názov matný, tak taký aj naozaj bude. :) Tieto mi ale prišli ako klasické rúže v tekutej forme. Neboli vyslovene lesklé, ale ani nie tak matné ako Sleek, a tak ako sa to mne páči. Možno trošičku zmatnil Essence, ale naozaj len minimálne. Víťaz je teda Sleek. :)

 Výdrž / Odlíčenie:
Čo sa týka výdrže na perách, asi ako každý lesk alebo rúž, samozrejme, že sa postupne otlačí, stratí zo stredu pier, a treba ho dopĺňať. Avšak tu by som to rozdelila, pretože sa správajú trošku odlišne. Sleek, tým že tak silno zaschne, zvykne pukať a strácať sa zo stredu pier celkom rýchlo. Essence je viac krémový a preto sa stráca tak postupnejšie, pretože s ním dokážete pracovať na perách a rozmazávať si ho ešte chvíľku po perách, kým si ho doplníte. Taký je aj Maybelline, ktorý ma tiež krémovejšiu konzistenciu, a vydrží na perách asi najdlhšie z týchto troch leskov. Sleek má túto výdrž na úkor zmatnenia, pretože sa potom rýchlo odlupuje a schádza z pier. Zaujímavé je odlíčenie, pretože na prvej fotke môžete vidieť odlíčenie jedným ťahom odličovacieho tampónika. Essence zliezol hneď celý, Maybelline sa trochu rozotrel, a Sleek držal ako prilepený. Po druhom ťahu odličovacím tampónikom sa Maybelline trošku viac zotrel, ale Sleek držal stále. :) Až po niekoľkých doslova zošúchaniach sa mi podarilo ho odlíčiť. Na perách to ale reaguje trošku inak ako na ruke, na perách to ide ľahšie. Napriek tomu, Sleek má najväčšiu výdrž a najdlhšie sa odličuje.

 Výsledok: 
Najviac bodov v tomto mojom malom teste získal Sleek, avšak záleží veľmi od toho, čo čakáte pri matnom lesku. Ak vysoké zmatnenie, tak rozhodne odporúčam Sleek lesky, kde sa ale musíte pripraviť na to, že ich budete často dopĺňať spôsobom: celé odlíčiť a naniesť nanovo. Pri Essence a Maybelline je výhodou krémovejšie zloženie, s ktorým viete lesk dopĺňať aj priebežne. Pre mňa je to veľká výhoda, a preto častejšie používam Essence a Maybelline, napriek tomu, že sa mi páči dokonalé zmatnenie Sleeku. Záleží len od vás, čo vám konkrétne viac vyhovuje. :) Musím ale opäť nesúhlasiť s tým, že lacné nie je tak kvalitné ako drahé, pretože mi Essence za neskutočne dobrú cenu veľmi vyhovuje. Tým však netvrdím, že drahší Maybelline nie je dobrý, je veľmi kvalitný, ale je skvelé, že si v drogérii dokážete nájsť aj lacnejšiu alternatívu, ktorá takmer porovnateľne splní to čo treba. :)

Páči sa vám takáto porovnávacia recenzia produktov? :) Prečítali by ste si ju rady na mojom blogu aj v budúcnosti? Čo lacné vás v poslednom čase prekvapilo prípadne sklamalo svojou kvalitou?
Teším sa na všetky Vaše komentáre. :)


* Ak ste sa ešte neprihlásili na odber, určite tak urobte, aby Vám nič neuniklo, napravo na blogu v sekcii Friends, tlačidlom "Sledovať" :)



*Veronika

28 komentárov:

  1. Ja mam rada uplne zmatnenie, avsak tmi na perach po tom ostavaju supinky, cize musim ist tiez do stredne matujucich. Inak super, ze si si zaobstarala novy fotak, myslim, ze do toho sa investovat oplati :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tiež sa mi páči ten efekt úplného zmatnenia :) len je to praktické asi len takto na 5 minút na fotku, ako na bežné nosenie :)

      Odstrániť
  2. skvelá porovnávačka, no mne vôbec tieto sleek nevyhovujú, ani aplikátor ani výdrž + sa mi otláča na zuboch :D ... u mňa je víťaz Jordana matný rúž :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. tak s tým ešte nemám skúsenosť, ale idem pozrieť :)

      Odstrániť
  3. tak ja musim rict, ze mam matny lesky od essence, oba z vyprodeje.jeden takovej tmavej grunge malinac za dvacku, u toho je ale nutna konturka, jinak leze do vrasek okolo rtu a nude za pet kacek z kaufladovyho vyprodeje..a jako pomer cena kvalita, spokojenost..samozrejme ze vydrz je minimalni, ale s tim se pocitalo :)) do drazsich jit nehodlam, to uz me vic vyhovuji rtenky :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. čím dalej tym viac sa mi začina pačiť ten od essence, ten od sleek mam už davno presne aj tento odtieň a tiež sa mi nepači to ako puka, a keď pijem tak sa mi otláča na pohár ale iba pri kútikoch, pri jedení sa postupne stráca a tiež ho nerada používam lebo by som ho musela zotrieť poriadne a znovu natrieť, a stou vôňou maš pravdu ako farba:-DD

    OdpovedaťOdstrániť
  5. No Sleek, no :D ♥ Som prekvapená z toho Maybellinu, čakala by som, že na tom bude lepšie...
    Candy ♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ten je taký že neurazí, ale ani nejak špeciálne nepoteší :) ale používam ho kvôli krásnej farbe :)

      Odstrániť
  6. Miluju lesky na rty, moc hezké barvy :)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ňo ! Tak myslím, že na lesk Essence máme podobný názor:). Mne tiež vyhovuje, že nie je total matný, pretože sa necítim isto s takými, ako je Sleek ( inak krásny odtieň od Sleek-u). Ja vlastním tento Essence , aj Sleek -súhlasím s porovnaním. Priznám sa, že Sleekovský rúž veľmi nenosím tiež kvôli tomu dlhému odličovaniu. Zvýrazní na perách fakt každú ryhu..neviem.. Ale ja som taka hamižná, že už sa vidím, že si za týždeň ďalšie dva Sleeky kúpim :D . Okrem toho, ak máš teda rada taký krémovejší odporúčam aj matný rúž AVON - perfektný a za dobrú cenu :) Výborný článok ! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. no veď toto :D čo keď Sleek má také pekné odtiene :) už som čítala aj tvoju recenziu a celkom sme sa zhodli...pozriem ten Avon :) ďakujem :)

      Odstrániť
  8. Ja kupujem všetky možné varianty, je to asi tým aktuálnym pobláznením ale inak zatiaľ najviac používam ten od essence, paradoxne mi na perách nevydrží skoro nič ale baví ma farba aj konzistencia :))))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. to máš pravdu, ja už mám zálusk asi na ďalšie 3 značky :D

      Odstrániť
  9. Z týchto mám akurát ten od Essence, úplne ho zbožňujem.. po nanesení si ho ešte otlačím vreckovkou a vtedy má fakt neskutočnú výdrž a je dokonale matný. Od Sleeku som matný lesk ešte neskúšala, no táto značka ma veľmi láka a čo sa týka Maybelline - skúšala som swatche v drogérii ale matný mi teda neprišiel ani trochu, no pigmentácia a farby boli skvelé :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. s vreckovkou som si ho neskúsila otlačiť, to je dobrý nápad Moni :) nooo,to hej, Maybelline nie je vôbec matný, ale možno s vreckovkou bude :D hneď dnes doma vyskúšam :)

      Odstrániť
  10. Možná jsem blázen, ale při porovnávání produktů zkoumám taky složení u produktů. Není to tak vždy, ale občas jsou levné produtky tak kvalitní protože využívají škodlivé věci apod. Protože ústa jsou vstupní branou do našeho organismu, tak tam to řeším o to víc. Proto mi to tady v článku trochu chybí, ale jinak hezký článek. Díky za inspiraci.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. priznám sa, že ja som zloženie kozmetických produktov nikdy nejak veľmi neriešila. nestalo sa mi, že by som mala nejakú zlú skúsenosť, a preto nemám nejak dôvod si čítať zloženie, v ktorom by som sa aj tak veľmi nevyznala :)

      Odstrániť
  11. Ja matné lesky nemusím, lebo mám veľmi suché pery a praskajú mi z nich, ale možno som zatiaľ mala len zlé lesky. Práve ten Sleek aj mňa najviac zaujal aj farebne :)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Jakmile jsem viděla Sleek, tušila jsem výsledek :)

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Skvělé porování! Všechny ty odstíny jsou krásné, nejvíc se mi líbí asi ten od Sleek :)
    Meet My Lovely World

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Skvelá recenzia. :) Ten od Essence a Sleek-u mám tiež a Sleek používam skoro každý deň. Tá farba ma dostala ♥

    accessoriesforbeauty.com

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Krásne lipsticky ! :) Super článok :)
    partofnicol.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Maybelline ani Essence jsem nezkoušela, ale Bithday Suit od Sleek také mám a bohužel je to hned po MUR nejhorší tekutá rtěnka, kterou jsem zkoušela. Hrozně mi vysušuje rty, praská a stahuje, drolí se. Také výdrž mi přijde spíš podprůměrná. Asi hodně záleží, v jakém stavu má každý rty před aplikací a jaký balzám použije. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  17. Veľmi pekné fotky, oplatilo sa investovať! Inak mne sa páčia veľmi všetky tri rúže a veľmi pekne vyzerajú na tvojich perách. Veľmi záleží na tom, v akom stave sú pery pred jeho aplikáciou. Ja som sa zamilovala teraz do matných rúžov od Revlonu. :) Odporúčam.

    From Lenka

    OdpovedaťOdstrániť
  18. Dnes som akurát bola v dm a rozhodovala som sa,že či si mám kúpiť ten lesk od essence,no nakoniec som ho nechala tam,pretože som nevedela či by mi vyhovoval a teraz celkom aj ľutujem,že som si ho nekúpila :3 ..bolo ich tam už len pár ,takže očividne sú dosť obľúbené .V každom prípade super článok :)
    http://tmatejcikova.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť