štvrtok, 5. mája 2016

Let´s talk: Čo vravím na "blogový svet" po návrate ?

Ahojte :)


Tento príspevok nebude veľmi bohatý na fotky, pretože by som sa rada s vami podelila o svoj názor na aktuálny blogový svet. Vidím to z takej inej strany, a chtiac-nechtiac ho porovnávam s blogovaním z pred dvoch rokov. Takže ak nemáte veľmi radi čítanie a dlhšie texty, pochopím keď sa tu stopnete. :) Doba je rýchla a komu by sa chcelo už dnes čítať, však... :)

Ako už asi viete, tento blog je môj druhý, pretože som sa vrátila k blogovaniu po 2 rokoch. To, prečo som vtedy skončila je už asi nepodstatné, ale hlavná príčina bola tá, že ma už blogovanie nenapĺňalo, už som sa tak netešila pri písaní príspevkov, a asi prišlo po dlhom čase blogovania také nejaké vyhorenie. Potrebovala som pauzu, ale stále som spomínala na to, ako som vtedy mala niečo, čo ma bavilo, a začalo mi to časom chýbať. :) Tak som sa rozhodla, hlavne vďaka podpore ľudí okolo mňa, vrátiť. :)

Svoj prvý blog som vymazala, pretože som si myslela, že sa k nemu nevrátim. Ak vám ale môžem dať radu, nerobte to :D Potom keď sa spamätáte, tak sa bude ťažko začínať odznova (tak ako mne:) ). Chce to viac odhodlania, takého hecnutia sa, a dúfania, že to dáte druhýkrát rovnako dobre a úspešne ako s prvým blogom. Teraz keď som začínala so všetkým odznova, cítila som sa ako keby ma posadili na vlak, ktorý je už rozbehnutý a ja sa musím proste chytiť. Všetko mi tu príde už také zabehnuté a také "cudzie" , ako keby som v 1.triede hovorila "Ahojte, ja som Veronika a som tu nová.".  :)
Čomu som ale rada je, že niektoré z blogeriek, ktoré blogovali aj vtedy, blogujú stále aj teraz. :) A najviac ma teší, keď ma niektoré opäť našli a privítali s komentom, že som tu chýbala. :)

Rada by som vám v bodoch napísala pár vecí, ktoré za ten necelý mesiac nového blogu pozorujem:

1.) Blogovanie je známejšie ako vtedy.
Mám pocit, že vtedy, keď som niekomu povedala, že mám blog, musela som viac vysvetľovať o čo ide, ako to vyzerá a čo vlastne robím. :) Teraz mám pocit, že bloguje a youtubuje skoro každý, a je toho naozaj dosť. 

2.)  Spolupráce.
Keď som písala o väčšom počte blogujúcich ľudí, myslím si, že niektorí sa blogovania chytili iba kvôli spoluprácam s kozmetickými firmami. Už vtedy som niekde pri príspevku alebo videu blogerky našla komentár typu: " robíš to len preto, že to máš zadarmo"..., ale nemyslím si, že tej závisti bolo vtedy tak veľa. Spolupráce blogov s firmami sa len rozbiehali, a nebolo každé video a každý príspevok sponzorovaný firmou. Preto sa niekedy ani nedivím ľuďom, že sa im to ťažko pozerá alebo číta, keď nevedia, či názor blogerky je pravdivý, alebo či produkt nevychvaľuje len preto, že ho dostala. Ťažko povedať...Čo ma však zarazilo najviac je, že tým, že firmy vidia, aký je o spolupráce záujem, využívajú to na svoju reklamu-samozrejme pozitívnu. Nadviažu spoluprácu iba s tými blogerkami, ktoré o nich napíšu v dobrom, pozitívnu recenziu, prípadne im zoženú ďalších 100 lajkov na FB stránku atď...to už je podľa mňa príliš a takto by to asi vyzerať nemalo. Česť výnimkám a serióznym firmám, ktoré sa nemusia báť negatívneho názoru na produkty, pretože je jasné, že nemôže každému všetko sadnúť, a práve preto testuje viacero blogeriek jeden produkt, aby ste si vy našli aj rôzne názory na neho. Ak si nájdete všade chvály (lebo to tak museli napísať), tak potom ostanete asi veľmi prekvapené, keď vám to nesadlo a všetkým ostatným záhadne áno. :) 

3.) Ľudia sú zlí a neprajní.
Tento fakt ma sklamal asi najviac. Keď som si čítala komentáre pri príspevkoch niektorých blogeriek a videách niektorých youtuberiek, až ma zamrazilo. To čo dokážu niektorí anonymi napísať, už nemá s konštruktívnou kritikou nič spoločné. Pamätám si, že už počas prvého blogu sa sem-tam objavil anonym, ktorý si rypol, ale vždy ho našťastie prevalcovali rozumnejší. :) Teraz mám pocit, že je to tak 50:50, keď nie viac negatívnych komentárov, hejtov, výsmechu a niečoho, čo s daným videom alebo článkom ani nesúvisí. Je mi jasné, že čím viac ľudí sa momentálne pohybuje v internetovom svete, tak tým väčšia je šanca, že vás aj nebudú mať radi, ale neviem či iné krajiny sú tiež takto neprajné ako my :( Ja som vždy vravela, ak mal niekto "múdre reči" o tom, ako som písala pozitívnu recenziu "len preto, že to mám zadarmo" , že Blogger je zdarma pre každého, každý má šancu založiť si blog, písať o čomkoľvek chce, a vypracovať sa aj na milión odberateľov. Ak sa tak stane, ja mu to len prajem, pretože vždy som rada odoberala iné blogy, lebo viem, akú radosť to vie blogerke spraviť ak jej čitatelia pribúdajú. :) Každý má teda tú možnosť, aby nadviazal spolupráce, ak ho to urobí šťastnejším. Myslím si však, že vtedajšie blogerky si zakladali blog preto, že ich to bavilo, a ani ich vtedy nenapadlo, že sa im môže ozvať firma s návrhom na spoluprácu. A samozrejme klobúk dolu pred tými, ktoré to robia tak aj dnes. Jasné, že by som klamala, kebyže poviem, že ma vtedy spolupráce netešili. Samozrejme, že tešili :) Kozmetika je moja vášeň a preto ak mi poslali z firmy make-up za 30€, alebo čistiace gély za 20€, alebo plnú krabicu produktov na recenziu, bola som najviac rada, pretože za iných okolností by som si toľko kozmetiky a v takej cene nevedela dovoliť. A na blogu by som o nej nepísala, neodporúčala, preto som to robila aj kvôli čitateľom, že ich to poteší, keď nájdu recenziu aj na inú kozmetiku ako "bežnú" z drogérie. Často som produkt len otestovala a posunula som ho do Giveaway, aby mal radosť aj niekto iný, a recenzie boli vždy pravdivé. Tak ako vyhovovali alebo nevyhovovali mne.

A keďže je číslo 3 také pekné, (a už je veľa hodín :)), tak pre dnešok je to všetko. :) Rozpísala som sa celkom slušne, tak dúfam, že ste sa dostali až sem bez mikrospánku. :) (asi začnem radšej točiť videá, tam sa toho viac zmestí :) ) Srandujem...ak ste sa sem naozaj dostali, tak máte moje veľké ďakujem!!!



Budem veľmi vďačná za každý Váš kometár. :) Či už dlhodobejších blogeriek, alebo nových...Aký máte na blogovú sféru názor? Rada by som vedela, či to takto naštrbene vnímam iba ja, a či sa treba nejak špeciálne obrniť. :) 

Nezabudnite ma odoberať na Instagrame, Facebooku a cez GFC :)  Všetko nájdete na boku blogu. :)

Krásny večer a dobrú noc ! :)

4 komentáre:

  1. Vo všetkom suhlasím, a hlavne mňa nedávno prekvapila jedna firma, keď sme sa dohadovali na spolupráci, zaslali mi podmienky.. a tam, že nemám písať negativne recenzie, že to už potom radšej nech pisem o niečom inom... lenže keď už píšem, tak si napíšem vlastný názor. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. asi aj viem o ktorej firme hovoríš :) keď to teda už nerobia viaceré...

      Odstrániť
  2. taky jsem přišla po 2 letech v "blogovém" světě vidím plno změn...spíš tedy negativních než pozitivních..na druhou stranu je pravda, že blogování už není "divnou zálibou", ale bloguje skoro každý a nikomu nemusíš vysvětlovat, co to blog vlastně je :D :) taky mě celkem zaráží nenávistné komentáře např. na youtube, které by samotní lidé ve skutečnosti nikdy nikomu neřekli...

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Veľmi pekne napísané :) ja blogujem iba rok a z toho mi pár mesiacov trvalo sa zorientovať ako to v našich končinách chodí :) po roku akoby sa roztrhlo vrece so spoluprácami, čo ma veľmi teší. Niektoré som už aj odmietla, pretože boli na produkty pre mňa nezaujímavé, či ako spomínaš, vyžadovanie iba pozitívnej recenzie ide mimo mňa. Blog má predsa byť osobný :)
    Drews Beauty

    OdpovedaťOdstrániť